Cecilia Djurberg

Teaterkritikerna på Teaterbiennalen i Gävle

Posted in Kultur, Medier, Scenkonst, Teater by Cecilia Djurberg on maj 4, 2011

Svenska Teaterkritikers förenings planer för Teaterbiennalen i Gävle 11-15 maj är klara och ser ut så här. Jag kommer själv bara att vara i Gävle på lördagen, pga att jag är och pratar om Journalistik 3.0 på Nordiske Mediedagarne i Bergen 12-13 maj. På biennalen i Gävle kommer jag alltså att vara med i seminariet Global Theatre – Swedish Theatre samt ha möte med de internationella kritikerkollegorna som driver kritikwebben Critical Stages.

På lördagkvällen gör jag det som är det absolut roligaste i rollen som ordförande för Svenska Teaterkritikers förening – jag delar ut våra kritikerpriser till Mellika Melouani Melani och Anna Vnuk på biennalfesten. Mer info om priserna/pristagarna finns på Svenska Teaterkritikers Förenings webb

Kommentera

