Cecilia Djurberg

Recenserar Kenneth Kvarnströms nya Youmakeme i Kulturnytt idag

Posted in Dans, Kultur, Scenkonst, Uncategorized by Cecilia Djurberg on april 29, 2011

Här kan man läsa eller lyssna på min recension av Kenneth Kvarnströms nya stycke Youmakeme, för Helsinki Dance Company, som jag såg på Dansens Hus i Stockholm igår.  Recensionen gick i Kulturnytt idag – på självaste Dansens Dag – och jag ska erkänna att jag inte riktigt kände att jag fick med allt, men så är det ofta när man ska lämna en recension snabbt och sent och måste hålla sig väldigt kortfattad. Om man som jag dessutom gärna vill ha med musikinslagen (fnuttar av Muse version av Feeling Good resp Diamanda Galás  version av Gloomy Sunday), särskilt som konceptet här vilade så tungt och symboliskt på musikvalen, då får man vackert stryka ner sin text.
   Jaja, nog med ursäkter. Men säg gärna vad du tycker och tänker om min recension och vad du själv tyckte om Youmakeme, om du också sett den. Jag kan absolut prata längre än 2 minuter om den.

Cecilia

Kommentera

