Cecilia Djurberg

Min jättelånga rapport från Göteborgs dans- och teaterfestival

Posted in Dans, Kultur, Medier, Scenkonst, Teater by Cecilia Djurberg on augusti 24, 2010

Jag har varit i Göteborg hela helgen, såg nästan allt som visades inom ramen för den nionde upplagan av Göteborgs- dans och teaterfestival, som invigdes i fredags. Nu har jag skrivit 9200 tecken om detta! Känns helt galet. Förr i tiden hette det att man måste skriva så himla kort på nätet, för det är så himla jobbigt att läsa på skärmen. Man kunde få ont i ögonen, hette det. Men konst ska inte vara så jävla lätt! Det kan gott få göra lite ont i ögonen av det jag skriver. Och jag såg/upplevde faktiskt inte mindre än sex produktioner, så det är absolut inte fråga om mer än 1500 tecken per föreställning. Ursäktar jag min text ”Underbetalda utmaningar”.  I den fantastiska teaternättidningen Nummer.se.

Kommentera

